Κι ενώ στην εκπαιδευτική επικαιρότητα, το ενδιαφέρον μονοπωλούν το «άνοιγμα» της Τράπεζας των Θεμάτων και οι μαζικές αντιδράσεις των μα...
Όταν η συγκίνησή μου καταφέρνει να ελεγχθεί , η σκέψη μου, ξεπερνά τη Χρύσα, καθώς μέσα από αυτήν, αναγνωρίζω και επικροτώ το γνωσιολογικό δυναμικό χιλιάδων μαθητών που επιλέγουν να δοκιμάζουν την ικανότητά τους στην αυτενέργεια, μέσω της πνευματικής δράσης, της ελεύθερης έκφρασης, της μαθηματικής σκέψης και της επιχειρηματικής δράσης, στα πλαίσια αντίστοιχων πολυάριθμων διαγωνισμών που διεξάγονται τα τελευταία χρόνια με πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας κι άλλων ιδιωτικών φορέων, ακόμα και διαδικτυακών.
Και δεν είναι ο ανταγωνισμός μεταξύ των ανήλικων μαθητών, εδώ, το ζητούμενο.. είναι η ευκαιρία να αναμετρηθούν οι νέοι με τα εσωτερικά τους «δαιμόνια» και να γνωρίσουν τα όριά τους.. είναι τα κίνητρα που τους δίνονται για να φιλοτεχνήσουν την προσωπική τους ποίηση και να αναδείξουν την ρητορική τους δεινότητα χωρίς να ακολουθούν αυστηρές νόρμες που τους υπονομεύουν την έμπνευση.. οι αφορμές για να ξεφύγουν από τις σχολικές μεθοδολογίες προς την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων και να αναμετρηθούν ελεύθερα με αριθμούς και φυσικούς νόμους.. με λέξεις και ρίμες.. προκείμενες και συμπεράσματα. Είναι ένας τρόπος, ίσως, να εκτιμήσουν αντικειμενικά τα ταλέντα τους και να ελέγξουν τις κλίσεις και τα χαρίσματά τους, ακόμα και τους τρόπους τους να διαχειρίζονται την επιτυχία ή να ερμηνεύουν ορθολογικά την αποτυχία τους..
Οι μαθητικοί διαγωνισμοί δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται μεμονωμένα, ως μέσα αποθησαύρισης ευφυών ιδεών και εγκεφάλων ή ανιχνευτές ταλέντων . Κι αν κι εγώ, προσπαθώντας να καθοδηγήσω τη μαθήτριά μου ώστε να αναλύει, όσο γίνεται πληρέστερα και πιο «αποδεκτά», θέματα έκθεσης, όπως το συγκεκριμένο , της οριοθετώ συχνά τη σκέψη και της προσφέρω εύκολες λύσεις ,με τετριμμένες διδαχές και με στόχο να εξασφαλίσει το πολυπόθητο «άριστα», ξέρω, και μου το απέδειξε, ότι ένα διαυγές πνεύμα και ένα ατόφιο ταλέντο δεν επιδέχονται τα στεγανά που επιβάλλουν τα εκάστοτε συστήματα… πάντα βρίσκουν τον τρόπο να μεγαλουργούν!
Θερμά συγχαρητήρια στο «δικό μου» παιδί , και σε όλα τα «δικά μας» παιδιά , που τολμούν και καταφέρνουν να τοποθετηθούν στον κόσμο αξιών που τους δομήσαμε, με το δικό τους ξεχωριστό τρόπο!!!
ΥΓ. Χρύσα μου, σου είμαι ευγνώμων για την δύναμη που μου δίνεις να συνεχίζω το έργο μου με όραμα και πίστη στα «θαύματα»!